Poslední roky začal v retailových řetězcích převládat trend shelf-ready či display-ready packaging (zkráceně SRP), česky takzvaných regálových balení. Ta po sejmutí nebo odtržení horní části slouží zároveň jako prodejní obal, který může obchodník umístit rovnou do regálu a ušetřit tak čas i náklady na lidskou sílu. Dlouho na sebe nenechal čekat další trend, kteří retailoví giganti tlačí: mixování několika různých druhů či příchutí produktů v rámci jednoho balení. Jak splnit požadavek na mixování produktů v balení? I tady vám balicí stroje a technologie od M.A.S. přináší řešení: tím je automatizace, která ušetří váš čas i finanční náklady.
Proč namixovaná balení? Úspora prostoru
Proč se obchodníkovi vyplatí, když do regálu putuje SRP balení ne s jednou, ale hned se třemi různými příchutěmi jogurtu? Hlavním důvodem je optimalizace plochy prodejny. Dnešní retailové řetězce bojují s omezeným prostorem pro svůj stále se rozšiřující sortiment. A právě s namixovaným balením mohou prostor výrazně ušetřit. Na menší ploše totiž díky němu mohou nabídnout výrazně větší výběr výrobků. Namísto toho, aby vedle sebe umístili plata s jahodovými, vanilkovými a čokoládovými jogurty, jim na vystavení všech zmíněných příchutí bude stačit jen plato jediné. Úspora prostoru je výrazná.
Mixování jde ruku v ruce právě s regálovým balením. Tato kombinace nejen šetří prostor i náklady na personál, ale může taky některé z nakupujících motivovat k tomu, aby místo vybírání jednotlivých příchutí v jejich nákupním vozíku skončilo celé namixované balení.
(Externí) ruční mixování může být nákladné
Mixování produktů může být problém zejména v takovém typu výroby, kde je výrobní linka schopná v jednom čase vyrobit jen jeden typ nebo příchuť výrobku. Ten pak stočí do primárních obalů a umístí do skladu, kde toto zboží čeká na to, až se vyrobí další příchutě, a bude tedy možné je společně do balení ručně namixovat.
Někteří výrobci to řeší i přebalováním v externích skladech. Jednotlivé příchutě či vůně vyrobí, zabalí do sekundárních obalů zvlášť a odešlou do externího skladu. Tam pracovníci původní kartonové obaly zničí a výrobky ručně namixují do nových obalů.
Zmíněné ruční způsoby přináší značné náklady jak na obaly samotné, tak na mzdy a další manipulaci. Kromě toho může lidský faktor i za ztráty způsobené poškozením obalů při manipulaci a chyby, které nutně vzniknou. Celou situaci také komplikuje současný nedostatek pracovních sil na trhu. Efektivní řešení zde nabízí automatizace. Konkrétně balicí stroj, který jednotlivé výrobky do balení i mamixuje.
Automatizované mixování nabízí spolehlivé balicí stroje M.A.S.
Pokud přemýšlíte o automatizaci balících procesů včetně mixování, klíčovým faktorem je pro vás návratnost. Ve chvíli, kdy potřebujete namixovat jen malou část produkce, externí či manuální řešení může být stále výhodné. Ale jakmile se dostanete ve své potřebě mixovat produkty přes jistou hranici, automatizace už je na pořadu dne.
V M.A.S jsme realizovali už řadu automatických řešení pro mixování produktů. Nejčastěji šlo o kombinaci mixování s balicím strojem, kdy má stroj balící výrobky do display-ready kartonů více vstupních pásů a různé druhy či příchutě do jednoho balení přímo mixuje. Naše technologie umí řešit ale i situace, kdy je výroba offline. A protože víme, že namixovaná balení budete chtít u výrobků nejen v malých, ale i velkých kelímcích či vaničkách, zvládne námi vyvinutý stroj mixovat třeba až 6 různých velikostí a druhů primárních balení výrobků.
Produktivita a výkon stroje výrazně převyšuje lidskou sílu, zajistí stabilitu výroby a úsporu nákladů na mzdy zaměstnanců i na obalové materiály. Vyhnete se díky němu chybovosti a lidské zdroje využijete na smysluplnějších pozicích.
Zajímá vás, jak takový stroj na mixování funguje v praxi? Podívejte se na video.
Další krok k automatizaci logistických procesů
Pojďme se potkat a projednat možnosti.